Pàgines

Friday 27 July 2012

Com treballem a la cova de Can Sadurní?


L’arqueologia és una ciència que té per objectiu estudiar i interpretar les restes deixades pels nostres avantpassats per tal de conèixer com era la seva vida.
Quan un jaciment s’excava, cal registrar minuciosament tot el que es troba ja que el procés d’excavació destrueix les restes i l’única informació que en quedarà per estudiar-les i interpretar-les serà la documentació feta pels arqueòlegs durant el treball de camp. 
A la cova, la zona d'excavació està quadriculada, això facilita el registre de les troballes en referència a uns eixos de coordenades. Cada persona excava un espai d'un metre quadrat i va registrant tota la informació del procés: es coordenen les peces, es dibuixen en planta les pedres i estructures, es reflexa cada capa i nivell en el dibuix d'una secció, etc.
Cada dia ens enduem la terra i els materials que hem trobat per tal de seguir el procés amb la feina de laboratori. 


La arqueología es una ciencia cuyo objetivo es estudiar e interpretar los restos dejados por nuestros antepasados para poder saber cómo era su vida.
Cuando se excava un yacimiento hay que registrar minuciosamente todo lo que se encuentra ya que el proceso de excavación destruye los restos y la única información que quedará para estudiarlos e interpretarlos será la documentación creada por los arqueólogos durante el trabajo de campo. 
En la cueva la zona de excavación está cuadriculada, facilitando el registro de los hallazgos en referencia a unos ejes de coordenadas. Cada persona excava un espacio de un metro cuadrado y va registrando toda la información del proceso: se coordenan las piezas, se dibujan en planta las piedras y estructuras, se refleja cada capa en el dibujo de una sección, etc.
Cada día nos llevamos la tierra y el material que hemos encontrado para seguir el proceso con el trabajo de laboratorio.

No comments:

Post a Comment